Analyses en verslagen
Bij aanvang van het experiment gesloten coffeeshopketen in 2020 heeft oprichter Mauro Picavet samen met Jef gesproken over een ‘gat in de markt’. Er waren in Nederland diverse websites voor cannabis consumenten. Maar nog geen zakelijke website met nieuws en achtergronden bij de cannabis industrie.
Met de start van het experiment was het een uitgelezen kans om hier mee te beginnen. Jef levert als reclame voor Supscore bijna wekelijks een stuk aan. Het gaat om analyses in de markt, verslagen van beurzen, ontwikkelingen of politieke inzichten.
In het portfolio van Jef zitten Medicinale Cannabis, Duitsland, Productinnovaties, Azië. Tot de meest gelezen artikelen behoren:
– het spiekbriefje voor senatoren; een vergelijking tussen het gedoogbeleid, experiment en wietwet
– de achterstand van Nederland vs Duitsland in medicinale cannabis
– de Top 5 vragen en antwoorden voor ongeruste burgers en bestuurders over telers in het experiment
– De serie over de cannabisindustrie in Azië
(Thailand, Mongolië, Australië 1, India, Australië 2 en Nieuw-Zeeland)
– De serie over kennis voor artsen door de International Association for Cannabinoid Medicines
(Basiskennis, Toepassingsgebieden, Apotheek, Praktische toepassing, Mijn eerste patiënt)
Experiment Gesloten Coffeeshopketen
CBD Snelstart Gids
De werkzame stof cannabidiol (CBD) uit de cannabisplant is uiterst populair. Ondanks die populariteit is zijn de toepassingstechnieken en mogelijke interactie met medicijnen minder goed belicht.
Supscore ontwikkelde een korte gids en methode met een logboek. Daarmee kunnen artsen, specialisten en hun patiënten op een verantwoorde manier samen de therapie verkennen.
De gids is in drie talen beschikbaar als whitelabel product. Dat betekent dat een behandelaar, maatschap of apotheek deze gids kan aanbieden voor hun patiënten voorzien van eigen logo en contactgegevens.
Productanalyses
Het begin van Supscore richtte zich op consumentenveiligheid. Daarvoor was het idee om zoals andere consumenten organisaties gericht onderzoek te doen en de resultaten daarvan te verkopen.
Supscore deed anonieme aankopen, voerde testen uit, kwantitatief (werkzame stoffen, hoeveelheden) en kwalitatief (kleur, smaak, effect).
Met ruim 150 experimenten, onder andere op de 50PlusBeurs zijn klantgroepen geïdentificeerd. Conversie bleek ondanks sterke segmentcijfers vrijwel onmogelijk.
Tijdens het mystery-shopping is in de Nederlandse detailhandel ook een product gevonden met synthetische cannabinoïden. Consumptie daarvan is sterk af te raden: het kan permanente schade doen aan lichaam of geest.