Wat is er anders na bijna twee en een half jaar Supscore?

Ruim twee jaar geleden had ik niet het idee waar Supscore naar toe zou groeien. Kennis verkopen, voor consumenten, producenten, specialisten en onderzoekers. Theorie naar de praktijk brengen en toepasbaar maken. Dat zijn de uitgangspunten.

Zojuist heb ik de startpagina bijgewerkt. Daar lees je de resultaten van Supscore na bijna twee en een half jaar. En de huidige focus om producten en diensten meer te richten op bedrijven.

Waarom deze stap? Heel kort samengevat is de Nederlandse consument niet gewend te betalen voor kennis in hapklare brokken. Hoewel ik verwachtte dat het wel anders zou zijn in 2018 dan in 2009. Toen deed ik onderzoek naar een mobiele applicatie; net nadat de iPhone ingeburgerd begon te raken.

Conclusie toen, na marktonderzoek: geen brood mee te verdienen. In een nicheproduct op een niche platform zijn de kosten te hoog en de prijsstelling maakt het niet rendabel.

Ook nu zijn de eerste versie van Supscore producten (testrapporten over supplementen per batch die te koop zijn in de winkel) heel gewild, zolang het gratis is. Of als iemand anders er voor betaalt.

De draai voor Supscore

Bij startende ondernemingen zie je vaak dat er na een beginperiode een draai wordt gemaakt. Dat heet in het vakjargon een ‘pivot’. De draai zorgt dat je bij je bedrijfsfilosofie blijft en rendabele klanten hebt.

Zo ook voor Supscore. De producten en diensten van Supscore tot op heden hebben vele mensen persoonlijk geraakt. In positieve zin, met veel passie en liefde voor de medemens. Je moet er ook je brood mee kunnen verdienen, dat is de andere kant van de ondernemende medaille.

Supscore is ondertussen regelmatig benaderd door andere ondernemers en bedrijven. “Kun je ons helpen met…”, zo begint het gesprek vaak. Door de achtergrond in bedrijfskunde komen er vaak ook andere onderwerpen nog bij die passen in het oplossen van de vraag.

En zo is de draai nu compleet. Supscore bouwt directe consumenten activiteiten af. Daarvoor terug komen verschillende activiteiten die mogelijk veel sneller meer impact hebben voor u als consument. Om te beginnen is er meer focus: de opkomende markt voor professionele cannabisteelt.

In het grote plaatje houdt Supscore zich in 2021 bezig met ‘hoe ziet de professionele cannabisindustrie er in Nederland en Europa uit over 10 jaar?’. Daarbij leveren we dan oplossingen, producten en diensten die daar invulling aan geven. Hoe doet Supscore dat?

Door een kwekerij te ontwerpen voor een aanvraag in het experiment gesloten coffeeshopketen. Door de Snelstart Gids voor CBD bij zorgprofessionals aan te bieden. Door mee te werken aan het opzetten van onderzoek naar supplementen. Door te helpen bij organisaties die supplementen onder de aandacht brengt om deze meer geaccepteerd te krijgen.

De laatste ontwikkelingen in de cannabisindustrie en analyses kunt u volgen op https://www.cannabisindustrie.nl/. Door deze link te klikken komt u direct terecht op een overzicht van mijn artikelen. In de nabije toekomst komt er een set artikelen over beleggen in de cannabisindustrie.

Op naar de volgende twee en een half jaar!